Adresboek verdwenen

 

Soms gaat er bij het opnieuw installeren van Outlook iets niet helemaal goed bij het importeren van een backup en dan vooral bij het adresboek:

Ineens zijn alle e-mailadressen weg, terwijl die wel meegenomen waren in de backup en ook weer netjes waren geimporteerd na de nieuwe installatie. Soms ook wordt er een foutmelding gegeven, bij het maken van een nieuw e-mailbericht:

Kan de adreslijst niet weergeven. De contactpersonenmap van dit adresboek kan niet worden geopend.; de map is verplaatst of u hebt niet de benodigde machtingen. Raadpleeg Microsoft Office Help voor informatie over het verwijderen van deze map.

Klik op Postvak In in de Outlookbalk.

Het woord Postvak In verschijnt ook in de grijze balk, klik hierop.

Klik nu op de punaise, die verandert in een x. Het scherm gaat er nu als volgt uitzien:

Ga naar de map Contactpersonen.

Klik 1 x rechts op Contactpersonen.

Ga naar Eigenschappen en klik hierop.

De eigenschappen van de map Contactpersonen zijn nu verschenen. Ga naar het tabblad Adresboek van Outlook.

Er moet een vinkje staan bij Deze map weergeven als een e-mailadresboek. Klik op Toepassen en daarna op OK.

Ga nu naar de Start-knop en zoek het Configuratiescherm op. ( Sluit Outlook af )

Klik tweemaal op Post.

Klik op E-mailaccounts.

Klik hier op Bestaande adreslijsten of adresboeken weergeven of wijzigen.

Vaak staan hier na een nieuwe installatie twee adresboeken weergegeven ( als tenmniste het vinkje geplaatst is bij de Eigenschappen van Contactpersonen )

Een van beide moet weg..... Vaak wordt de bovenste op dit moment gebruikt door Outlook, die is leeg, dus ...

Klik op Voltooien als u zeker weet wat u doet, mocht het verkeerde adresboek weg zijn, dan kan het opnieuw importeren van de backup een oplossing brengen, maar dat kan ook betekenen, dat er nog meer mappen genaamd Outlook adresboek te vinden zijn.

Als alles goed is verlopen dan kunt u uw lijst met e-mailadressen weer terugvinden in Outlook.